Tuesday, January 31, 2012

Day 5.

Assalamualaikum wbt
May peace be upon you :)

Well hari ni hari yang sangat la memenikkan aku!seyesly aku sangat la macam rasa berdosa sebab my lil nephew keep crying :'( sedih ja tengok sebab beliau menangis sangat la teresak-esak&aku sebagai seorang daddy su, can' do anything!aduhai lemahnya beta dalam menguruskan awak wahai baby Aqeff :'( daddy su say sorry k.

9.00 pagi: Daddy su mulakan kerja menjaga baby Aqeff lewat pada hari ini sebab along kerja petang dan kami berada dirumah putrajaya for a reason *refer last entry k ;) So daddy su start dalam jam 9.00 pagi after along minta tolong jaga baby Aqeff tengah tidur kat dalam bilik my parent *ye beliau dengan along tidur kat bilik my parent ;) sweet kan sebab dari my mum, along& baby Aqeff tidur dalam bilik yang sama such a generation gathering gittew ;P then aku pun sambung la kerja along mengawasi baby Aqeff& daddy su beliau ni terlelap sama sebab terlalu mengantuk! ;)

11.00 pagi: O~ my lil nephew sudah membukakan mata nya ;) Assalamualaikum!morning!shine&rise!apa lagi kan, menagis la sebab nak susu. Dengan keadaan mamai!daddy su telah melakukan negligence!daddy su bagi baby Aqeff susu semalam!&dalam keadaan berbaring di atas tilam!itu adalah kesalahan besar akta penjagaan bayi 1989!Arghhhh!maafkan daddy su wahai baby Aqeff!seyesly aku rasa bersalah sampai kesudah!&bila baby Aqeff besar nanti, insyaAllah kalau aku rajin, aku cerita pasal kejadian ni :'( SO SORRY!
*Selepas itu, along bagi breastfeed pastu mandikan beliau. Bersalahnya aku bukan ke palang!malu aku dengan along sebab tindakan cuai itu :'( pastu adalah mandi time!untuk menebuskannya aku melakukan kerja dengan amatlah teliti, sebab nak kembalikan kepercayaan yang aku musnahkan (dimana aku dalam keadaan mamai!sedih nya aku rasa&bersalahnya).

12.30 tengahari: Along dengan Abe Chik pergi kerja. Tinggallah aku keseorangan dalam menjaga baby Aqeff.
1.00 petang; After feeding, aku mula dodoi baby Aqeff sebab beliau dah menguap banyak kali dah ;) lepas ja mata beliau berjaya ditutupkan, aku pun letak la kat atas katil seperti kebiasaan dodoi tu kene berdiri dan berjalan, tak pun bagi beliau bebaring diatas dada :p manja betul. *Letak ja atas katil dan berjaya ditidurkan seketika. Tak sampai 15 minint beliau bangun& perkara yang aku paling tak nak terjadi telah berlaku!Adehh~ kali ni jeritan semalam memang nyaring& dikala aku berseorangan dirumah tanpa ada along& my mum!Tapi aku berjaya tenangkan beliau sehinggalah bunyi kereta my dad masuk kedalam rumah. Hmmm~ mula la, bunyi kenyaringan itu pun bermula lagi! ;P seresly aku panic kot!
*Jeritan tangisan tu berterusan la sampai my dad membuat keputusan untuk call my mum pulang ke rumah. Terpaksa lah my mum off half day demi menggantikan tempat aku yang loser ini! ;'(


Setelah berjaya di tidurkan ;)
1.45 petang: My mum sampai& sekejap ja my mum dodoikan terus la si tomey tu berhenti menangis!Adehh~ tercabar terus aku ;P memang aura my mum tu kuat betul terhadap cucu beliau tuh ;)

2.30 petang: Aku terlena after tolong my mum buat air susu baby Aqeff, kukus pau& buat air sebab my mum pun lapar. Kena la anak teruna beliau ni buat kerja-kerja bibik untuk sementara waktu. Pastu kami pun makan after baby Aqeff lena dikatil abang aku.

5.30 petang: Baby Aqeff terjaga lagi& seperti biasa kenyaringan suara tu buat aku tersedar. After solat, aku tolong my mum panaskan susu untuk baby Aqeff minum.
*Tapi hari ni, baby Aqeff minum sikit ja tapi yang banyak nya adalah susu tumpah. Nampak macam beliau tak telan terus, macam beliau main-main ja minum. Tu la yang my mum geram ja tengok tadi ;P rasa nak gigit-gigit ja pipi si tomey tu bagi minum betul-betul ;)

6.50 petang: Abang zul balik dari kerja bersama dengan ikan siakap!Adehh~ besau nya!takot aku tengok. Sampai-sampai ja bukak pintu kereta terus tanya pasal baby Aqeff. *Wahai baby Aqeff betapa ramai mya manusia yang sangat concern& sayang dengan anda!So dah besau nanti jadi baik ya! ;)

9.00 malam: Lepas ja bangun dari tidur, terus dia punya senyum sangat la lebar ya wahai baby Aqeff????Puas menjerit pastu bangun-bangun terus senyum! ;P memang kami pun mengusik la si tomey tuh apal agi kan ;) pipi beliau terus penuh dengan kesan bibir semua orang dalam rumah itu ketika itu! ;P Puas pula hati kami! ;)

10.30 malam: Along balik dari office, pastu replace my mum untuk menjaga baby Aqeff after along selesai makan :)

12.00 tengah malam: Along, abang zul& baby Aqeff naik tidur di bilik ma ;) daddy su pulak teruskan menonton TV ;)

Ok tu ja diary untuk hari ni, jumpa esok sebab daddy su nak tidur! ;) k tata~ nyte~
Assalamualaikum wbt
May peace be upon you :)

No comments:

Post a Comment